Toimitusehdot
Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn
Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä
Toimitusehdot lyhyesti:
1. Kuluttaja-asiakkailla on 14 päivän palautusoikeus. (Yritysasiakkailla ei ole palautusoikeutta.) Palautetusta lähetyksestä asiakkaan maksettavaksi jää toimitusmaksu, eli vain palautettujen tuotteiden hinta palautetaan asiakkaalle. Noutamatta jätetyssä meille palautuneessa lähetyksessä asiakkaan maksettavaksi jää toimitusmaksu molempiin suuntiin, eli palautettujen tuotteiden hinnasta hyvitetään vain mahdollinen jäljelle jäävä loppusumma. Mahdollista pientoimituslisää ei palauteta asiakkaalle.
2. Tuotteella, joka löytyy myymälän varastosta on toimitusaika 2-5 arkipäivää. Tuote joka ei löydy myymälän varastosta mutta on tilattavissa, toimitetaan suoraan maahatuojan varastosta noin 2-7 arkipäivän kuluessa. Mikäli tilattu tuotteen saatavuudessa on poikkeuksellisia, ilmoitetaan siitä asiakkaalle.
3. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä Verkkokauppa Savenmaan asiakaspalveluun joko sähköpostitse info(at)savenmaa.fi tai puhelimitse
0400 288 500 (ma-pe 9-16).
4. Verkkokauppa Savenmaa ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy vaikutusmahdollisuuksiemme ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
5. Valikoimaamme kuuluvia ilotulitteita ei toimiteta, vaan ne tulee noutaa Nivalan myymälästämme. Kaikki ilotulitteemme ovat K-18 -tuotteita, ja niitä noutaessa on todistettava henkilöllisyys. Ilotulitteita sisältävät verkkokauppatilaukset peruutetaan, mikäli asiakas ei voi noutaa niitä meiltä Nivalasta.
Tarkemmat toimitusehdot
1. Toimitusaika
Tuotteidemme lähetysaika on 1-5 työpäivää. Pyrimme aina mahdollisimman pikaiseen toimitukseen. Olemme asiakkaisiin mahdollisimman pikaisesti yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.
2. Toimitustavat
* Nouto valitsemastasi Matkahuollon pakettipisteestä, hinta alkaen 4,90 €
Tiheä myymäläverkosto ja myymälöiden pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa läheltä silloin kun itselle parhaiten sopii. Kun paketti on noudettavissa määräasemalta, saatte ilmoituksen tekstiviestinä. Mikäli toivomaanne noutopaikkaan ei pystytä sillä hetkellä toimittamaan lähetyksiä (esim. täyttynyt pakettiautomaatti), lähetys siirtyy Matkahuollon toimesta automaattisesti korvaavaan pakettipisteeseen noudettavaksi. Tieto mahdollisesta siirrosta saapuu vastaanottajalle tekstiviestinä. Siirtynyttä lähetystä ei voi siirtää muuhun noutopaikkaan.
* Toimitus suoraan kotiovellesi, hinta alkaen 10,90 eur
Matkahuolto tuo paketin asiakkaan kotiovelle. Ennen toimitusta asiakas saa Matkahuollolta automaattisen tekstiviestin toimitusajan sopimiseksi. Mikäli vastaanottaja ei huomioi saapunutta viestiä ja vastaa siihen, palautuu lähetys takaisin lähettäjälle. Tällaisessa tapauksessa palautus käsitellään noutamattoman lähetyksen tapaan hyvittämällä asiakkaalle tilauksen loppusummasta molemminsuuntaisten toimitusmaksujen vähentämisen jälkeen jäljelle jäävä mahdollinen loppusumma.
* Suurikokoiset tai yli 50 kg painavat lähetykset toimittaa Kaukokiito asiakkaan kotipihaan, hinta alkaen 30,00 eur
* Pientoimituslisä 5,00 eur lisätään tilauksiin, joissa tilattavien tuotteiden loppusumma on 10,00 euroa tai vähemmän.
Tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen sekä linkin, jonka kautta voit kätevästi seurata tilauksesi etenemistä.
3. Maksutavat
Verkkopankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Pankki, Säästöpankki / Aktia, Nooa, Handelsbanken, Ålandsbanken, Tapiola ja S-pankki.
Luottokortit: Visa, Visa Electron, MasterCard ja Eurocard.
Klarna lasku: Saat laskun tilauksesi mukana. Sinulla on 14 päivää korotonta maksuaikaa. Laskutuslisä 3,60 euroa.
Osamaksu - Klarna tili: Voit maksaa tilauksesi osissa käyttämällä Klarnan osamaksu maksutapaa. Klarnan osamaksulla maksaessasi Klarna Oy avaa sinulle ensimmäisen tilauksen yhteydessä tilin automaattisesti.
Voit lyhentää tilin loppusummaa itse valitsemissasi kuukausierissä, kuitenkin vähintään joko 9 € tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi. Voit aina halutessasi maksaa laskun loppusumman myös kerralla pois.
Kaikki Klarnan osamaksulla maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle, myös silloin kun maksat Klarnan osamaksulla muissa verkkokaupoissa asioidessasi. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti.
Osamaksuvaihtoehtojen kulut:
| Maksuaika | Vuosikorko | Avausmaksu | Laskutusmaksu |
| 3kk | 0% | 9,90 € | 3,95 € |
| 6kk | 0% | 29,95 € | 3,95 € |
| 12kk | 0% | 39,95 € | 3,95 e |
| 24kk | 9,95% | 29 € | 3,95 € |
| Tili | 22% | 0 € | 3,95 € |
Ostoksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään ostoskorissa henkilötunnuksesi, väestörekisteriin ilmoittamasi osoite ja tiedot vuosituloistasi. Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuasi. Ensimmäisen kerran Klarnan osamaksulla maksaessasi sinulle lähetetään postitse tilisopimus, joka sinun tulee allekirjoittaa ja lähettää Klarna Oy:lle.
Muista lukea huolellisesti Klarnan osamaksun tiliehdot osoitteessa: Klarna tiliehdot
4. Palautusoikeus ja tuotevaihdot
Tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautetusta lähetyksestä asiakkaan maksettavaksi jää toimitusmaksu, eli vain palautettujen tuotteiden hinta palautetaan asiakkaalle. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton, alkuperäisessä pakkauksessaan.
Palautuksesta tulee ilmoittaa ennakkoon sähköpostitse osoitteeseen info(at)savenmaa.fi tai puhelimitse numeroon 0400 288 500 (ma - pe 9.00 - 16.00).
Sama palautusoikeus koskee vioittuneita tuotteita tai mikäli olette saaneet muuten virheellisen toimituksen. Toimituskuluja ei tällöin tarvitse maksaa.
Pyydämme ilmoituksessanne kuitenkin ystävällisesti ilmoittamaan:
- Palautuksen syyn (mikäli viottunut tai väärä tuote)
- Tilaajan tunnistetiedot (nimi / tilausnumero)
- Haluatteko vain palauttaa tuotteen ja saada rahat takaisin tilille vai toivotteko, että lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tai väärän tuotteen tilalle (ja hyvitämme mahd. erotuksen).
5. Reklamaatiot
Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen: info(a)savenmaa.fi tai puhelimitse 0400 288 500.
6. Tilauksen peruminen
Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa osoitteeseen info(a)savenmaa.fi tai soittamalla 0400 288 500. Yleensä ilmoitamme asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos toimitusaika eroaa normaalista. Myös Verkkokauppa Savenmaa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja palauttaa rahat asiakkaan tilille.
7. Yhteystiedot
Verkkokauppa Savenmaa
/ Rahtimaa Oy
Teollisuustie 3
85500 Nivala
puh. 0400 288 500
sähköposti: info@savenmaa.fi

